Tag profilaktyka
Rozmiar czcionki
- Szukając miłości nie daj się oszukać! Walentynki to dobry moment, aby przekazać cenną wiedzę osobom samotnym, która pozwoli im skuteczniej bronić się przed niebezpieczeństwem ze strony przestępców. Policjanci, w tym szczególnym dniu, ostrzegają przed oszustami działającymi za pośrednictwem portali społecznościowych.
- "Nie okradaj się ze zdrowia" - poradnik Handlarze sfałszowanych leków są przestępcami. Najlepszy sposób na walkę z nielegalnymi sprzedawcami to rezygnacja z zakupów i zgłoszenie organom lub instytucjom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo publiczne podejrzanej strony. Zachowaj czujność w internecie, chroń siebie i innych przed zagrożeniem! Poniżej dostępny jest do pobrania poradnik bezpiecznych zakupów leków.
- Cykliczne działania w trosce o niechronionych uczestników ruchu drogowego. „NURD” na Warmii i Mazurach Do największej liczby zdarzeń drogowych z udziałem pieszych dochodzi w rejonie miejsc, w których piesi powinni czuć się najbezpieczniej, a więc na przejściach dla pieszych. Policjanci próbują wpływać na świadomość i wyciągać konsekwencje wobec kierowców, którzy łamią przepisy i narażają w ten sposób zdrowie i życie innych. W tym celu cyklicznie prowadzą działania pod hasłem „NURD”.
- Bezpiecznie w miłości i na drodze Walentynki to wyjątkowy dzień, w którym okazujemy sobie uczucia, planujemy romantyczne spotkania i spędzamy czas z bliskimi. Jednak pamiętajmy, że bezpieczeństwo na drodze jest równie ważne jak serce w relacjach.
- Bądź czujny i nie daj się oszukać! Podszywają się pod banki, instytucje, urzędy państwowe, aby od pokrzywdzonych wyłudzić dane oraz pieniądze, niestety często oszczędności życia. Policjanci alarmują i ostrzegają - wszelkie telefoniczne prośby zwłaszcza o przelanie pieniędzy, należy zweryfikować osobiście w swoim banku.
- Bankowcy dla cyberedukacji: Jak odróżnić platformę przestępczą? Jak mądrze inwestować na Forexie? „Chcieli mnie cwaniaczki wykiwać na grubszą kasę… Siedzę sobie i patrzę, co w tych internetach słychać, a tu nagle wyskakuje mi reklama platformy inwestycyjnej, że super, hiper okazja, że jak szybko zainwestuję, to stanę się bogaty jak król, albo jak znany piłkarz, którego fotkę widzę przy tej reklamie. I, że on już dawno w tej platformie siedzi, bo wie jak ustrzelić najlepszą okazję. Tak bajerują… Ale nie mnie! Wiem, co jest grane. Tak właśnie działają oszuści. Mamią okazją, która się zaraz skończy, wykorzystują wizerunek znanych ludzi i próbują wykraść nasze pieniądze”. – opowiada Zbigniew Buczkowski w kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji”.
- #Wiemcorobić – rusza kampania społeczna poświęcona ochronie dzieci przed zagrożeniami online Towarzystwo Przyjaciół Dzieci rozpoczyna ogólnopolską kampanię #wiemcorobić, której celem jest zwiększenie świadomości na temat zagrożeń, takich jak child grooming i sextortion. Kampania obejmie działania edukacyjne i prewencyjne skierowane do dzieci, rodziców oraz nauczycieli i ma pomóc rozpoznawać i przeciwdziałać niebezpieczeństwom kryjącym się w internecie. Inicjatywa, realizowana dzięki wsparciu Pepco, uzyskała patronat honorowy Ministra Sprawiedliwości, Rzecznika Praw Dziecka oraz Komendanta Głównego Policji, a w jej organizację zaangażowane jest szerokie grono specjalistów, w tym m.in.: sędzia, psychoterapeuta, psychiatra dziecięcy, psycholog, pedagog seksualny czy przedstawiciele policji.