Aktualności

UWAGA OSZUŚCI NIE ODPUSZCZAJĄ

Policjanci po raz kolejny apelują do wszystkich o czujność oraz rozsądek, szczególnie podczas rozmów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników banków a nawet funkcjonariuszy takich organów jak policja lub prokurator. Oszuści próbują takich sposobów na wyłudzanie pieniędzy

Czujnością wykazała się 39-letnia mieszkanka powiatu lidzbarskiego, która w piątek (tj. 11.02.2022 r) otrzymała telefon od oszusta. Rozmówca próbował jej wmówić, że jest pracownikiem banku, przedstawiając się z imienia i nazwiska i stanowiska służbowego. Na wstępie rozmowy zapytał ją czy zlecała przelew bankowy na kwotę 700 zł. Otrzymując z góry przewidywaną odpowiedź, że „nie”. Oszust przełączył ją do kolejnego pracownika banku, który kontynuował przestępczy proceder. Oszust chcąc uzyskać wiarygodność oraz zapewnić pokrzywdzoną, że chroni ją przed ewnetulanymi stratami. Poinformował, że zablokował wskazany przelew na 700 zł ale wskazał również widniejącą dyspozycję, na kredyt w wysokości 10000 zł, który również zablokował. W dalszej rozmowie próbował wypytać o jej dostęp do konta, ile ma środków na nim. Wówczas 39–lata zaczęła podejrzewać, że ma do czynienia z oszustem i powiedziała, że nie poda mu tych informacji. Bo skoro jest pracownikiem banku to ma dostęp do konta. Zdeterminowany oszust nie odpuszczał, najpierw polecił jej wybranie wszelkich swoich oszczędności z najbliższego bankomatu, lecz po chwili szybko zmienił zdanie i polecił jej zalogowanie się do aplikacji mobilnej na swoim smartfonie. Następnie polecił wykonywanie jego wskazówek, podczas których dążył aby zwiększyła ustawienia dotyczące limitu dziennego. 39–tatka grała na czas , twierdząc że nie wie jak to zrobić. Włączyła do rozmowy swoją koleżankę, która przysłuchiwała się rozmowie. Razem podjechały do placówki swojego banku i poinformowały pracownicę banku o całej rozmowie. Pracownik banku wykazując się czujnością oraz znając procedury swojego banku poinformował o zdarzeniu Policję a kobiety, że jest to próba oszustwa. W pewnym momencie oszust wiedząc, chyba że nic nie wskóra, poddał się i zakończył sam rozmowę.

W momencie, kiedy ktoś będzie chciał nas oszukać przez telefon, w szczególności, gdy będzie chciał nas wypytać o stan konta, namówić do instalacji jakiego oprogramowania podając się za pracownika banku, policjanta lub prokuratora – zakończmy rozmowę. Celem weryfikacji otrzymanych informacji należy skontaktować się telefonicznie z infolinią banku lub osobiście odwiedzić placówkę finansową

Link do kampanii „Dzwoni oszust-rozłącz się” Nie daj się złapać. Nie daj się oszukać. Dzwoni oszust! Rozłącz się! - Aktualności - Policja Warmińsko-Mazurska

Powrót na górę strony