Nie daj się oszukać! 21-latek myśląc, że ratuje swoje pieniądze stracił blisko 6000 zł
Oszuści nie śpią, a czyhają na osoby, które pod wpływem emocji wykonają ich polecenia. Nie daj się oszukać, jeśli dzwoni do Ciebie pracownik banku, sprawdź, czy na pewno rozmawiasz z bankiem. Pamiętaj! Bank nigdy nie poprosi Cię o zainstalowanie jakiejkolwiek dodatkowej aplikacji oprócz aplikacji bankowej.
W czwartek (18.04.2024 r.) do lidzbarskich policjantów przyszedł 21-latek, który zgłosił, że został oszukany i stracił 5900 zł. Schemat zgłaszanego oszustwa jest już znany funkcjonariuszom, ponieważ nie jest to pierwsze takie oszustwo. Przestępcy dzwonią do wybranej osoby i informują ją o zleconym przelewie na wysoką kwotę, prosząc o potwierdzenie zleconego przelewu i zapewniając, że jako sumiennie pracujący pracownicy banku zakwalifikowali zlecony przelew jako podejrzany. Wtedy osoba zaprzecza zlecenia takiego przelewu, wierząc, że rozmawia z pracownikiem banku, który chce pomóc wykonuje wszystkie polecenia, takie jak instalacja aplikacji na telefonie oraz logowanie się do swojej aplikacji bankowej, czy też dokonanie przelewu na wskazany przez „pracownika banku” rachunek. Niestety jest to forma oszustwa, podczas którego ludzie tracą czasami nawet oszczędności życia. Nie daj się oszukać! Pamiętaj, że bank nigdy nie poleci Ci zainstalowania na Twoim telefonie jakiejkolwiek aplikacji. Jeżeli otrzymasz telefon, a rozmowa będzie przebiegała w opisany wyżej sposób – rozłącz się i skontaktuj z infolinią swojego banku. Chroń swoje oszczędności.
bsz