Seniorka omal nie straciła 38000 zł – usiłowanie oszustwa tzw. „na prokuratora”
Starsi ludzie są szczególnie narażeni na coraz to nowsze metody oszustw. Dlatego niezmiernie ważnym jest aby nagłaśniać wszystkie sytuacje, które występują wśród lokalnej społeczności. Prosimy o uważne przeczytanie i udostępnianie poniższych informacji.
W środę (29.03.2023 r.) około godziny 12:30 na telefon stacjonarny seniorki mieszkającej w Lidzbarku Warmińskim zadzwonił mężczyzna, który przedstawiał się jako prokurator podając przy tym imię i nazwisko. Mężczyzna w rozmowie przekonał 79-latkę, że rozwiązuje on sprawę licznych oszustw. Poinformował kobietę, że jej oszczędności, zgromadzone na koncie bankowym są realnie zagrożone. Poinstruował seniorkę, że aby zabezpieczyć pieniądze kobieta powinna wypłacić je z konta w banku. Wstępnie lidzbarczanka uwierzyła swojemu rozmówcy, któremu na jego prośbę podała swoje wszystkie personalia oraz przekazała w co jest ubrana i jakim samochodem pojedzie do banku. Kiedy Kobieta wypłaciła swoje pieniądze ponownie rozmawiała telefonicznie z fałszywym prokuratorem. Wówczas zorientowała się, że jest obserwowana. Seniorka zachowała zimną krew i weszła do budynku administracji publicznej gdzie była już bezpieczna.
Po raz kolejny apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności i rozwagi w przypadku otrzymania tego typu telefonu. Funkcjonariusze nie informują telefonicznie o prowadzonych sprawach i nigdy nie żądają pieniędzy, ani np. danych niezbędnych do logowania na koncie bankowym. Zanim pochopnie podejmiemy działanie, rozłączmy się i dajmy sobie czas na zastanowienie. Oszuści wywierają na nas presję czasową, wprowadzają do rozmowy element zagrożenia, co już powinno budzić nasze podejrzenia. Zawsze tego typu informacje możemy sprawdzić dzwoniąc do banku lub na telefon alarmowy 112.
(bsz)