Telefon Bezpieczeństwa dla Turystów - Aktualności - Komenda Powiatowa Policji w Lidzbarku Warmińskim

Aktualności

Strona znajduje się w archiwum.

Telefon Bezpieczeństwa dla Turystów

Ministerstwo Sportu i Turystyki, Komenda Główna Policji oraz Polska Organizacja Turystyczna, dbając o bezpieczeństwo turystów zagranicznych przebywających w Polsce, zawarły umowę na mocy której uruchomiony został specjalny telefon bezpieczeństwa. Połączenie będzie obsługiwane codziennie w kilku językach w godzinach: 8:00 – 16:00, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy.

W celu połączenia się z operatorem wystarczy zadzwonić pod specjalny numer infolinii: +48 608 599 999 i + 48 22 278 77 77. Kontakt można również nawiązać pisząc e-maila na adres: cc@pot.gov.pl.

Telefon obsługiwany jest codziennie w językach: polskim, angielskim, niemieckim oraz – w sezonie 2016 – w j. hiszpańskim w następujących godzinach: 8:00 – 16:00, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. Komenda Główna Policji zapewnia osobom obsługującym telefon bezpieczeństwa możliwość bezpośredniego połączenia z centralą KGP - co ułatwia szybką komunikację z właściwymi jednostkami Policji.

Telefon bezpieczeństwa jest zintegrowany z infolinią turystyczną prowadzoną przez Polską Organizację Turystyczną w ramach projektu Contact Center i działa od kilku lat. Obowiązujące dotychczas w tej sprawie porozumienie wygasło, a zainteresowane Strony zdecydowały, iż inicjatywna jest bardzo ważna z punktu widzenia ruchu turystycznego, stąd decyzja o podpisaniu nowej umowy, która obowiązywać będzie do końca 2020 r.

Funkcjonowanie telefonu bezpieczeństwa podnosi, wśród turystów zagranicznych, poczucie bezpieczeństwa. Prawie połowa z nich uważa bezpieczeństwo za bardzo ważne, natomiast dla ok. 42% jest ono raczej ważne. Co więcej, zintegrowanie telefonu z infolinią turystyczną pozwala uzyskać informacje o najbliższych atrakcjach turystycznych. Telefon spełnia więc dwie funkcje: po pierwsze związany jest z niesieniem pomocy w sytuacjach kryzysowych, po drugie pełni funkcję informacyjno-promocyjną.

Funkcjonowanie systemu Contact Center, czyli zintegrowanie telefonu bezpieczeństwa z infolinią turystyczną jest niezwykle istotne w kontekście dużych wydarzeń zaplanowanych w tym roku w Polsce. Chodzi tutaj przede wszystkim o organizowane w dniach 26 - 31 lipca 2016 r. w Krakowie Światowe Dni Młodzieży.

W związku z nimi Ministerstwo Sportu i Turystyki wydrukowało 0,5 mln wizytówek Contact Center w języku angielskim, które zostały przekazane Komitetowi Organizacyjnemu ŚDM i będą dystrybuowane wśród pielgrzymów. Ponadto Polska Organizacja Turystyczna wydrukowała 120 tys. wizytówek w j. polskim i j. angielskim, i rozdystrybuowała je wśród komend wojewódzkich Policji, Regionalnych Organizacji Turystycznych oraz punktów informacji turystycznej.

źródło: Ministerstwo Sportu i Turystyki